Explore. Dream. Discover.

Saturday, February 10, 2007

Jak vnímají cizinci ČR...

Zajímavé téma, že? :) Tak zatím to vypadá, že je možné lidi ve vztahu k ČR rozdělit do těchto skupin:
  • ti, kteří se z neznámého důvodu vždycky (poté, co zjistí, odkud jsem) zeptají, kde přesně v ČR bydlím. Samozřejmě znají jenom Prahu, takže nevím, kam s tou otázkou vlastně míří :).
  • ti, kteří byli v ČR – s radostí mi vykládají, jak se jim tam líbilo a jak je tam krásně. :)
  • ti, kteří v ČR nikdy nebyli, myslí si, že ví o světě hodně, ale opak je pravdou – ti mi zase s radostí vykládají, jak je ČR nebezpečná a jak jsme chudí, já jim říkám, že o ničem takovém nevím (a že se asi dívají moc často na americké filmy :)), myslím si o nich svoje a vím, že mi stejně nevěří :).
  • ti, jejichž příbuzní/kamarádi... byli v ČR – o jejich zážitky se rádi podělí a vždycky řeknou, že určitě chtějí jet do Prahy, protože „je prý tak krásná“ (tak jim říkám, že je to pravda :)).
  • a pak jsem tu potkala i lidi, kteří ví opravdu hodně, až mě to překvapilo. Třeba táta od Cat – jeho první otázka po mém příjezdu byla, jestli už máme vládu. :)

A v knihovně je tu spousta knih od Kundery, Havla, o Havlovi, o ČR, nahrávky Dvořákových skladeb... Zase tak bezvýznamná země nejsme, co? :)

A jaké jsou vaše zkušenosti? :)

0 comments:

Places I've been through, travelled through, live at...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com