Explore. Dream. Discover.

Sunday, April 08, 2007

Training for volunteers

Už je duben a ještě tolik tu toho chybí z března... :)
Jak už všichni víte, tak se tu mimo jiné každou středu účastním English tutoring v Kayamandi. A kvůli tomu nám uspořádali training; bylo to některé z posledních úterý v březnu a bylo to vyčerpávající... Každopádně, vzhledem k tomu, že nás poprosili o feedback, mě to aspoň donutilo přemýšlet o tom, jak a jestli jde dělat věci líp. A bohužel jsem zjistila, že ve většině případů moc ne.
Na prvním training (které bylo děsné) nám "paní učitelka", Jihoafričanka, cpala do hlavy, že jsme v Africe a že máme zapomenout na svůj západní styl výuky, blabla, že Jihoafričani jsou strašně společenští, víc spolupracují, prostě ideální národ. Byla mi dost protivná, protože já mám pocit, že to tu ve škole, aspoň teda na unvierzitě, funguje úplně stejně jako u nás. Ale budiž... O to větší však bylo moje překvapení, když jsem zjistila, jak se ve skutečnosti ty 13-15letý děcka ve škole učí angličtinu. Učitelka diktuje, oni opakují nebo zapisují do sešitu, všichni se bojí mluvit, protože se bojí, aby neudělali chybu. Tak pak si můžeme povídat o "západním" stylu...
Taky jsem se dozvěděla, že jim při závěrečném testu stačí dostat 30 procent, aby prošli, ale přesto jich spousta neprojde. Já mám občas pocit, že to, co po nich chceme my, je pro ně moc těžké, ale ve škole je to očividně ještě těžší a navíc je všem jedno, jestli jim to k něčemu je, nebo ne. :/
Takže můj dojem z celého training byl asi ten, že to, o čem jsme tam diskutovali zřejmě nepomůže nám, ale může to pomoci těm, co přijdou příští semestr, což je fajn. Ale základ spočívá ve špatných osnovách pro školy a obávám se, že skupinka zahraničních studentů ministerstvo školství o změnách nepřesvědčí...
PS: Když jsme u volunteering, je zvláštní, jak Jihoafričani místo toho, aby pomáhali vylepšovat svou vlastní společnost, radši jezdí "dobrovolničit" do jiných afrických zemí. Jako by tu nebylo co spravovat... (Nevím, jestli jsem to tu už psala, tak to vezmu formou otázky :) - Víte někdo, které jsou tři země s největšimi rozdíly mezi chudými a bohatými na světě (= most unequal countries :)?)

0 comments:

Places I've been through, travelled through, live at...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com