Explore. Dream. Discover.

Tuesday, April 03, 2007

AFRIKAANS - mid-semester test






















Tak jsem minulý čtvrtek psala test z Afrikánštiny a moc jsem se neučila, protože se mi nechtělo. Ale abych teda dělala jako aspoň něco, vytvořila jsem si pěkné učební pomůcky a teď se s vámi o ně podělím. :) Jo, a všimněte si hlavně těch emotions, to se prostě nedá zapamatovat! :)
A taky jsem psala test z Comparative African Politics and Democratization (a dostala 10 bodů z 10 :)) a pan profesor nám rozdal otázky na test po prázdninách, není to úžasný systém? :)

3 comments:

Anonymous said...

Gratulace k 10 bodum z 10 :-) blog paradni, moc me bavi, a zda se, ze se tam mas vic jak skvele :-) Uzivej, uzivej!

Jiri Srba said...

To je docela zajimavy. Poprve se dozvidam neco o tomto pro me tak vzdalenem jazyce a zjistiju, ze je velmi podobny severskym jazykum s trochou nemciny a holandstiny. Zajimeve ... jak se to vlastne vyslovuje?

Baryka said...

Děkuji za comments. Jen nevím, kdo je malinká víla :)

A zdravím Jirku :) (doufám, že mě budete informovat z Dánska o přírůstku :)). No, afrikánština je údajně nejnovější jazyk na světě a vzhledem k tomu, že vznikla tak nějak z holandštiny, není se čemu divit, že je to podobné. :) Takže je to takový mix holandštiny, němčiny a tak, ale místní říkají, že je pro ně snazší rozumět vlámštině. Ale lidi, co mluví Swiss Germ tomu taky rozumí. A vyslovuje se to víceméně tak, jak se to píše. I když - místní mi tu napřed tvrdili, jak je to fonetický jazyk, ale s češtinou se to srovnávat nedá. :) A místo "g" chrochtají. :)

Places I've been through, travelled through, live at...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com