Explore. Dream. Discover.

Thursday, April 12, 2007

Meeting people while studying abroad

Nejlepší věc na studiu v zahraničí, myslím, je to, že potkáte spoustu lidí z různých koutů světa. Aspoň teda já jo :) Stellenbosch University tomu ještě pomáhá úvodním týdenním orientation, kde trávíte každý den po dobu asi jednoho týdne minimálně osm hodin se všemi ostatními zahraničními studenty. To je pak celkem jednoduché se s někým seznámit. A nejlepší na tom všem asi je, když cestujete sami. Protože vás to nutí se seznamovat. A taky mluvit jazykem, kterým mluví všichni okolo, to je ne tím mateřským...
A proč to vlastně píšu? Dostala jsem se na blog člověka, který rok studoval v USA. A nemohla jsem přestat číst, protože jsem nechápala, čím to je, že někdo žije rok v USA, chodí tam do školy a tak vůbec všechno a přitom to vypadá, že se skoro vůbec nezlepšil v angličtině (netvrdím, že je jeho angličtina děsná, ale na rok strávený v anglicky mluvící zemi je to smutné...). A pak jsem na to přišla - tak to dopadá, když cestujete se svými krajany. Vidím to tady všude - Němci, Holanďani... ale pak to trochu ztrácí smysl, no ne?
(A já to tu píšu česky, abyste mi pak nikdo nemohl kritizovat angličtinu :))) Ok, I think that being abroad and spending so much time with Czech speaking people, when you need to learn the language, is waste of time. And money. And as I can speak Czech back home, why would I do it here? - Not that I would have anyone here to speak Czech to... Hehe, I know, I'm making it much easier for myself by travelling to a place where you meet no Czechs whatsoever. :))) Have a nice time wherever you are! :)

0 comments:

Places I've been through, travelled through, live at...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com