Explore. Dream. Discover.

Saturday, May 19, 2007

poslední týden školy, začátek zkouškového...

Tak mám za sebou docela náročný týden, pár zkoušek, seminárek apod. Nebudu vás tím moc zatěžovat, jenom se s vámi podělím o svůj zážitek z testu z Afrikaans. Psali jsme stejný test jako na začátku, údajně proto, abychom viděli, jak jsme se zlepšili. Ehm, já teda žádné zlepšení nepozorovala. :) No, už se těším ve středu na ústní :)

Čím dál víc si uvědomuju, že už se to tu chýlí ke konci, spousta lidí odjíždí už příští týden, je to zvláštní. A Stellenbosch se zase vrací ke svému prázdninovému modelu - to znamená, že tu už zase začíná být prázdno.

A taky si uvědomuju, jak mám ten kontinent ráda. Nevím proč, ale prostě se nemůžu zbavit pocitu, že je to tu jiné. Jasně, že je. Ale třeba v Kanadě je to taky jiné a přitom není. Nevím, jestli to dává smysl. Prostě mám pocit, že být v Africe má smysl. Je tu toho tolik, z čeho se člověk může naučit něco nového, kde může něco změnit. Jasně, to je nejspíš všude, nedělám si iluze, ale tady je to tak nějak jiné. Asi to nedokážu vysvětlit, tak už toho nechám. A jestli mě chcete pochopit, tak sem přijeďte. :)

3 comments:

Pavel said...

Cauec, to zni zajimave - jinaka jinakost, se tam budu asi muset fakt vypravit sam, abych to poznal na vlastni oci. Snad se mi to nekdy povede... Byla jsi nekde mimo JAR v Africe, jak bys to porovnala? I kdyz vim, ze i kdyz je JAR relativne vyvinutej stat, muzes i tam potkat strasne chudoby, nemoci a podobnejch veci...

A jak to vypada se zkouskama? Preju hodne stesti, ja uz to mam nastesti za sebou...

Asi sem nepozornej a trosku nepravidelnej ctenar, ale kdy se vracis domu a jaky mas plany na leto?

Uzivej Afriky jak to nejvic jde!!!

Baryka said...

Zdravím do USA! Tak já zkusím odpovědět... Zatím jsem jinde nebyla, chystáme se v červenci do Botswany, Namíbie a Zimbabwe, ale so far se moje znalosti o zbytku Afriky musí spoléhat na to, co jsem načetla. No, JAR je zřejmě nejvyvinutějším státem Afriky, což ale neznamená, že to není země 3. světa. Vlastně je to spíš tak, že jsou tu dva světy v jedné zemi a to doslova. Chudí a bohatí, ale ten rozdíl je extrémní.
Na druhou stranu třeba Zimbabwe s inflací už přes 3000%, pokud se nepletu, a nezaměstnaností (podle oficiálních zdrojů) kolem 80% je snad země 5. světa... :/
Myslím, že Afrika je úžasný, ale smutný kontinent.

No, takže máš naprostou pravdu s tou chudobou a tak. Já když jdu do Kayamandi, a je to pěšky jen 30 minut, tak si vždycky uvědomím, že tu žiju v tom privilegovaném světě menšiny. Myslím, že HIV tu má cca 30% lidí (těžko říct, protože tu existuje zákon, podle kterého se nesmí ani napsat HIV jako příčina smrti - takže v JAR ještě nikdy nikdo neumřel kvůli HIV/AIDS).
A chudoba, když je (a že je jí tu hodně), tak je opět extrémní, ne jak u nás, kde lidi s autem, střechou nad hlavou a dostatkem jídla tvrdí, že jsou chudí :)

Uf, odpověděla jsem dostatečně? :)

Noo, domů se vracím 6. srpna a plány mám tak nějak žádné. Asi si budu užívat toho, že jsem doma, že můžu po setmění chodit po ulici a nepřemýšlet o tom, kdo mě kde přepadne (vtip, částečně :))... A když mi po cestování v Africe zůstanou peníze, chtěla bych na týden nebo dva do Švýcarska.

A co ty, kdy se přesně vracíš domů?

PS: Děkuji za komentář, už jsem myslela, že to tu kromě Jirky a Lindy všichni přestali číst :)))

Pavel said...

diky moc za odpoved. musi to tam byt hrozne zajimavy, nekteri kamosi se chystaji do Afriky jet a ja je vzdycky hrozne obdivuju, nevim jestli bych se do specialne tech nebezpecnejsich casti mel odvahu podivat a treba tam i trochu pomoct. no uvidim, snad to nekdy zvladnu...

takze jsi tam byla jen na semestr, uz se nevracis?

ja dorazim do cech az tak 22. nebo 23. zari, takze hned zkocim do studijniho vlaku zase v CR.

Jinak ja tvuj blog podle casovejch moznosti ctu a myslim ze je hodne zajimavej. je videt ze na tom celkem makas, pises celkem casto coz je super pro udrzeni ctenosti. jestli chces vedet kolik lidi a odkud cte tvuj blog zkus google.com/analytics kde najdes zdrojovej kod kterej vlozis do svyho blogu a zacne ti to merit ctenost. celkem zajimava vychytavka...

mej se, snad zvladnes to svycarsko a tesim se na dalsi zazitky z JAR...

Places I've been through, travelled through, live at...
Make yours @ BigHugeLabs.com
Make yours @ BigHugeLabs.com